6.2.11

Schatten gevonden in Kopenhagen

Hoewel wij veel overeenkomsten met de Denen hebben, hebben zij toch onmiskenbaar meer gevoel voor vormgeving en esthetiek. Ik heb me weer vergaapt aan mooie mensen in mooie kleding en de inspirerende stands op Gallery (de toonaangevende beurs voor High-end fashion). Waar ik echt blij van werd waren de collecties van Norwegian Rain; formidabele regenmantels, Jane Koenig: eigenzinnige sieraden, en Hope uit Stockholm; contemporary, sober woman fashion.
De grootste verrassing was echter een Nederlands merk dat haar collectie zeer selectief wil distribueren en daarom niet op de Nederlandse beurs staat, maar waar ik voor Yoth echt de meest geweldige vesten heb kunnen inkopen die ik ooit heb gezien! : SPRB by SPRMRKT
Het duurt nog een half jaar voor dit moois in de winkel hangt, maar de armbandjes van Jane gaan wel al voor de zomer geleverd worden.

Die Deense mooie meiden dragen hun blonde haar folkloristisch opgestoken of in strakke Vidal Sassoon-coupe, ze lopen op killer heels, met slim-fit pants, en loose-fit zijden tops waarover buiten een (fun?)fur jasje. Ieder weer op een eigen creatieve manier af-gestyled met unieke sieaden en sjaals. Helemaal hip zijn de jaren 70 "Silhouette" brillen. (check alle laatjes en opbergkistjes thuis)
Aan een fenomeen kan ik niet wennen: al die mooie mannen met baarden en snorren......brrr.